آخرین اخبار

وضعیت وخیم بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بارش‌‌های سال زراعی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱.۶ کمتر بوده است.

اشتراک گذاری
11 دی 1402
کد مطلب : 10840

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، مدیرکل مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب اسامی استان‌هایی که دارای بارش‌های وخیمی است را اعلام کرده که کهگیلویه وبویراحمد به همراه استان‌های فارس، قزوین، زنجان، البرز، چهارمحال و بختیاری، تهران، قم، مرکزی و چهار محال و بختیاری دارای وضعیت بارشی وخیمی است.

در همین خصوص رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد به خبرنگار فارس گفت: میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ تا تاریخ نهم دی ماه ۱۳۹.۶ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۰.۶ میلی‌متر بوده  ۶۱.۱ درصد کاهش بارندگی داشتیم.

ولی بهره‌‌مند افزود: میانگین بلند مدت بارش‌ها تا امروز یازدهم دی باید ۲۲۴.۲ میلی‌متر باشد که تا امروز میانگین بلند مدت بارش‌ها نسبت به بلندمدت ۸۴‌.۶ درصد کمتر بوده است.

وی در خصوص پیش‌بینی بارش‌ها در فصل زمستان گفت: بارش‌های زمستان کمتر از نرمال پیش‌بینی شده اما برای فروردین و فصل بهار بارش‌ها در نرمال پیش‌بینی شده است.

این مسوول با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی ماه‌های آینده بروزرسانی می‌شوند، گفت: در مجموع بارندگی امسال خیلی خوب نیست، البته پراکنش بارندگی برای کشاورزی بد نبوده  و اگر در ادامه سال پراکنش بارندگی خوب باشد برای کشاورزی نباید مشکل آنچنانی داشته باشیم، اما آب‌های زیرزمینی نسبت به سال‌های گذشته کمتر می‌شود.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + سیزده =